• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
המגשר ברשתות החברתיות
יניב שוורצמן
  • ראשי
  • אודותנו
  • בלוג המגשר
    • מדיה
      • כתבות כתובות
      • כתבות מצולמות
      • סרטוני הדרכה
      • רדיו
    • כללי
    • שותפים ובעלי מניות
    • חוזים אזרחי ועסקי
    • נדל"ן והתחדשות עירונית
    • עבודה
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • תודה
  • ראשי
  • אודותנו
  • בלוג המגשר
    • מדיה
      • כתבות כתובות
      • כתבות מצולמות
      • סרטוני הדרכה
      • רדיו
    • כללי
    • שותפים ובעלי מניות
    • חוזים אזרחי ועסקי
    • נדל"ן והתחדשות עירונית
    • עבודה
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • תודה
  • 7 במרץ 2017 17:47 מערכת המשפט פרה קדושה? מה אתם לא יודעים
  • 14 בדצמבר 2016 12:04 סכסוך הוא דבר טוב! לא מאמינים? כנסו וקראו למה?
  • 13 בדצמבר 2016 8:48 מכתב עו"ד מקבלים, עם חיוך ונשימה עמוקה תשובה מחזירים
  • 22 ביולי 2016 9:55 גישור עסקי – הפתרון הטוב ביותר לסכסוכים עסקיים
  • 21 ביולי 2016 22:46 בחירת מגשר עסקי – המקצוענים
  • 7 במרץ 2016 15:56 גישור בסכסוכים עסקיים
  • 3 ביולי 2015 16:00 המדריך המלא לבחירת מגשר – מבוא
  • 3 ביולי 2015 10:40 פרק א': מגשר אחד או שני מגשרים?
  • 3 ביולי 2015 9:00 פרק ב': כפיפות המגשר לכללי אתיקה
  • 3 ביולי 2015 8:59 פרק ג': משרד הגישור – חשיבות ומראה
גישור עסקים
יניב שוורצמן
  • ראשי
  • אודותנו
  • בלוג המגשר
    • מדיה
      • כתבות כתובות
      • כתבות מצולמות
      • סרטוני הדרכה
      • רדיו
    • כללי
    • שותפים ובעלי מניות
    • חוזים אזרחי ועסקי
    • נדל"ן והתחדשות עירונית
    • עבודה
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • תודה
  • ראשי
  • אודותנו
  • בלוג המגשר
    • מדיה
      • כתבות כתובות
      • כתבות מצולמות
      • סרטוני הדרכה
      • רדיו
    • כללי
    • שותפים ובעלי מניות
    • חוזים אזרחי ועסקי
    • נדל"ן והתחדשות עירונית
    • עבודה
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • תודה
ניהול סכסוכים בעסק – כתבה שאתם חייבים לקרוא
ראשי » חוזים אזרחי ועסקי » ניהול סכסוכים בעסק – כתבה שאתם חייבים לקרוא

ניהול סכסוכים בעסק – כתבה שאתם חייבים לקרוא

ניהול סכסוכים בעסק

בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתחום המסחרי ששינו באופן משמעותי את הזמן שמשקיעים מנהלים כיום בפתרון סכסוכים ומשברים. לא רק היקפי הזמן הנדרש לצורך הטיפול בסכסוכים ומשברים בעסק אלא גם אופי ותוכן הטיפול השתנה באופן דרמטי. בשנים האחרונות אין בעל עסק שלא מוצא את עצמו משקיע בסכסוכים ומשברים למול לקוחות, עובדים, ספקים ונותני שירות.

שינויים אלו נובעים מ-4 מגמות עיקריות:
1. שינויי חקיקה – בשנים האחרונות חוזקו מאוד מעמדים וזכויותיהם של הצרכנים (הלקוחות) ושל העובדים. הדבר בא לכדי ביטוי בעשרות חוקים שמטילים על בתי עסק חובות למול הצרכן והעובד והופכים את בית העסק לצד החלש בכל סכסוך או מחלוקת.
2. שינוי תפיסות חברתיות – בשנים האחרונות התחזקה מאוד סוגיית "האני העצמי". הנאמנות לבית העסק הצטמצמה מאוד על חשבון היבטים אחרים והיום נוצרה תחושה שכל אחד "סופר את עצמו בלבד:
3. מדיות דיגיטליות (רשתות חברתיות) – אחד השינויים הבולטים שדורש חשיבה אחרת בכל הנוגע לטיפול בסכסוכים ומשברים וניהול סיכונים היא השימוש שנעשה ברשתות החברתיות לצורך שיימינג וניהול שיח עם בתי עסק.
4. מצב כלכלי – המצב הכלכלי בישראל הוא עדין. למעט חברות ותיקות ועתירות נכסים, עסקים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם משברים וסכסוכים ארוכי טווח ובעלויות גדולות.

4 מגמות אלו שינו את האופן שבו מנהלים נאלצים כיום להתמודד עם סכסוכים ומשברים. אם בעבר ניתן היה להוציא תשובה לקונית או לשלוח מכתב עו"ד חריף היום פעולות אלו עלולות דווקא להחריף את המשבר והסכסוך ולהפוך אותו ל-big issue, שיגררו בהכרח השקעת משאבי זמן וכסף רבים.

טיפול נכון בסכסוך ובמשבר על ידי צוות ,(Problems Solvers) PS לאחר קבלת החלטה ניהולית שלכם כמנהלים הנובעת מניתוח רוחב של היבטים שונים (משפטיים, מוניטין, זמן השקעה, תקדים וכן הלאה) יאפשר לכם להשקיע יותר זמן בניהול העסק ופחות זמן בסכסוכים ומשברים וחשוב מכך יעניק לכם את הביטחון והשקט הנפשי שהסכסוך והמשבר לא יצאו בכלל שליטה.

סוגי סכסוכים
כל עסק נתקל באותם סוגי סכסוכים והתמודדות עם כל סכסוך וסכסוך משתנה בהתאם לאופי הצד השני, המצב המשפטי והכלכלי, היקף הסכסוך או המשבר והמשמעויות השונות לעסק עצמו.
סוגי הסכסוכים שכל בעל עסק מתמודד איתם הנם:
1. סכסוך עם עובד – משבר עם עובד מורכב מהיבטים רבים. חוקי המגן השומרים על זכויות העובד, הידע המצוי אצל העובד, הן בהיבט המקצועי והן הניהולי של העסק. ניהול משבר עם עובד דורש ידע רב תחומי הן בפסיכולוגיה וסוציולוגיה של עובדים והן בדיני עבודה והחקיקה הרלוונטית.
2. סכסוך עם צרכן / מקבל שירות – משבר למול צרכן הוא קריטי לעסקי מכיוון שמדובר לא רק בהשלכות של הסכסוך המידי אלא בעיקר בהשפעות העתידיות על מי שבפוטנציאל מכניס כסף לעסק. צריכים לעשות הפרדה כמובן במקרים בהם הצרכן לא מרוצה מהעבודה שסופקה על ידכם כעסק לבין מקרים בהם אתם (העסק) איננו מרוצה משיתוף הפעולה ו/או ממוסר התשלומים.
3. סכסוך עם ספק / נותן שירות – עסקים באופן טבעי צורכים שירותים רבים, מניקיון ועד פרסום. לעיתים מנסיבות מסוימות בית העסק מגיע לעימות עם נותן שירות באופן שנגרם נזק, עכשווי לשירות הנדרש והעלויות הכרוכות בו ועתידי למערכת היחסים עם הספק שללא העימות יתכן והייתם מעדיפים להמשיך לעבוד איתו.
4. סכסוך עם שותפים – מרבית העסקים נפתחים ומוקמים על ידי שותפים. סכסוכי שותפים דומים במשתנים רבים לסכסוך בין בני זוג אולם למרבה הצער ללא אמצעי הפיוס המקובלים בין בני זוג. אופן ניהול הסכסוך והמשבר עם שותף תוביל להשארת החלום והעסק חי וקיים או שתוביל לסגירתו עם הפסדים מרובים לכולם.

ששואלים מומחים מה הדרך הטובה ביותר לכבות שריפה? רואים איזה מומחים הם כבאים מתחילים ואיזה כבאים וותיקים. על אף אינספור תשובות אפשריות לאופן כיבוי השריפה, התשובה הנכונה היא שהדרך הטובה ביותר לכבות שריפה היא לא להדליק אותה.

צוות Problems Solvers) PS)
בעידן החדש ניהול משברים וסכסוכים דורש בסיס ידע (Base of Knowledge) רחב שמקיף תחומי ידע רבים משפטיים, כלכלים, פסיכולוגיים, טכנולוגים ועוד. מנהלים כיום מבינים שמצד אחד טיפול משפטי בלבד לא יסייע בידם ועלול לגרום לנזק יותר מתועלת, והמצד השני יש מחיר ב"לוותר" בכל סכסוך ומשבר מבלי לגבש מדיניות ברורה ולתת מענה נכון לאדם הנכון.
צוות PS מורכב מאנשי מקצוע המגיעים מעולם הגישור וניהול הסכסוכים ואשר בעלי ידע וניסיון רב בדינמיקה של סכסוך ומשבר. לא רק ידע תיאורטי רב אלא בעיקר ידע וניסיון פרקטי ומעשי בליווי צדדים לסכסוך משלב העימות הקשה בראשיתו ועד לגיבוש הסכם לסיום הסכסוך והמשבר.
הניסיון שנצבר אצל חברי הצוות מאפשר לנו הבנה עמוקה של הסיבות השונות שמובילות למאבק ולמלחמה הקשה והיקרה ואת המניעים השונים (ולא כסף הוא לא הראשון מביניהם) אצל סוגי האנשים השונים.
בראש צוות PS עומד עו"ד יניב שוורצמן בוגר תואר מוסמך (M.A) במדיניות ציבורית – יישוב סכסוכים וגישור מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון ושני במשפטים בהצטיינות (L.L.M + L.L.B) מהאוניברסיטה העברית בירושלים וב-6 שנים האחרונות כיהן כיו"ר לשכת המגשרים בישראל.

התקשרו עוד היום ותתייעצו עם מגשר עסקי או מגשרת עסקית 077-5151333

גישור עסקי מגשר עסקי מגשרת עסקית סכסוך בעסק סכסוך עסקי
« פוסט קודם
פוסט הבא »
מה מעניין אותך ?
מוקד הארצי 24/7 077-5151333
לפגישת התאמה ללא עלות
תשמרו על קשר
Facebook
ראה גם
מערכת המשפט פרה קדושה? מה אתם לא יודעים
בלוג המגשר

מערכת המשפט פרה קדושה? מה אתם לא יודעים

סכסוך שותפים – אריק ויורי בסכסוך עסקי שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו
כללי

סכסוך שותפים – אריק ויורי בסכסוך עסקי שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו

סכסוך הוא דבר טוב! לא מאמינים? כנסו וקראו למה?
בלוג המגשר

סכסוך הוא דבר טוב! לא מאמינים? כנסו וקראו למה?

מכתב עו"ד מקבלים, עם חיוך ונשימה עמוקה תשובה מחזירים
בלוג המגשר

מכתב עו"ד מקבלים, עם חיוך ונשימה עמוקה תשובה מחזירים

סכסוך משפחתי על מיליונים הסתיים בתוצאה מפתיעה בגישור
כתבות כתובות

סכסוך משפחתי על מיליונים הסתיים בתוצאה מפתיעה בגישור

סכסוך עבודה מחדר הגישור – סוף מעשה במחשבה תחילה
כתבות כתובות

סכסוך עבודה מחדר הגישור – סוף מעשה במחשבה תחילה

גישור עסקי – הפתרון הטוב ביותר לסכסוכים עסקיים
בלוג המגשר

גישור עסקי – הפתרון הטוב ביותר לסכסוכים עסקיים

בחירת מגשר עסקי – המקצוענים
בלוג המגשר

בחירת מגשר עסקי – המקצוענים

גישור בסכסוכים עסקיים
בלוג המגשר

גישור בסכסוכים עסקיים

המגשר יניב שוורצמן ברדיו
רדיו

המגשר יניב שוורצמן ברדיו

פוסטים אחרונים
7 במרץ 2017 יניב שוורצמן

מערכת המשפט פרה קדושה? מה אתם לא יודעים

מערכת המשפט פרה קדושה? מה אתם לא יודעים? לפני כמה שנים כתבתי נייר עמדה שנוגע להליכי פתרון סכסוכים. לא רק

14 בדצמבר 2016 יניב שוורצמן

סכסוך הוא דבר טוב! לא מאמינים? כנסו וקראו למה?

סכסוך הוא דבר טוב! אתם בטח שואלים למה אני מבלבל לכם את המוח. איך סכסוך יכול להיות דבר טוב? סכסוך

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
We WordPress
גלילה לראש העמוד

דברו איתנו

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס