ניהול משברים נכון – 12 טיפים שימנעו ממכם להיכנס לביצה הטובענית
איך מנהלים משבר נכון? קבלו 12 טיפים שיעזרו לכם לנהל את המשבר שלכם בצורה הטובה ביותר.
1. לספור עד 10 – התגובה הראשונה בסכסוך משפיעה באופן קריטי על ניהול הסכסוך ולכן שווה לא להגיב באופן מידי ולנשום עמוק.
2. לדחות את התגובה למאוחר יותר או למחר – מותר וכדאי לבקש לחשוב על הנושא בלי להגיב מיד.
3. לוודא שאתם מבינים על מה אתם רבים.
4. לעולם לא לשלוח הודעה / מייל בנושא – פגישה קצרה.
5. רשימת נושאים לדיון – מראש ולא תוך כדי שיחה.
6. טון שקט – העובדה שאנחנו מקשיבים ושומעים דברים בשקט, תוך מתן כבוד לדובר, לא אומרת בהכרח שאנחנו מסכימים עם הדברים
7. החולה הרעה של כל סכסוך, היא חוסר ההידברות והתקשורת.
8. פחד מניע לעשות דברים לא טובים.
9. אני מציע לאנשים שנתקלים בכל בעיה של סכסוך לא לשבת בשילוב ידיים מהסיבות הברורות: 1) הבעיה לא תיפתר, 2) בדקתי ומצאתי ש… אי אפשר להתקשר בידיים שלובות…
10. מה צריך לעשות אם מישהו מרגיז אתכם ועושה פעולה שתוביל לסכסוך. תגיבו מיד ב"מה שעשית/אמרת עכשיו גורם לי לתחושה ______". ככה גם שיקפתם לו את הפעולה שלו, גם אמרתם לו מה זה הרגיש לכם וגם עניתם מיד ולא שתקתם (בכל זאת בני אדם). תשובה מידית כזו היא תשובה מנצחת שיכולה פעמים רבות לפתור את הסכסוך עוד לפני שהתחיל ומקסימום לא החרפתם את הסכסוך מבלי לחשוב לפני.
11. לעולם אל תתנו תנאים מוקדמים למשא ומתן גם כי לא באמת זה תלוי בכם תמיד וגם זה מגביל אתכם בעתיד. ואם נתתם תנאי מוקדם שיהיה לפחות ביצוע מעשה (התנצלות למשל) ולא הצהרת עמדות שיעזרו לצד השני לטפס על העץ.
12. לבקש סליחה / להתנצל – אם לא התכוונת לפגוע מה זה משנה אם אתה צודק או לא, פגעת! תתנצל על הפגיעה לא על המעשה. שהצד השני ידע שלא התכוונת לפגוע. בלי להוסיף את המילה "אבל" אחרי ההתנצלות ובקשת הסליחה. פשוט לבקש סליחה על עצם הפגיעה. ככה לא תצטרכו להודות בכלום אבל הצד השני יעריך את המחווה ובקשת הסליחה על עצם הפגיעה. מי שמבין את הכוח של המילה סליחה יודע שצריכים להשתמש בה בכל נקודה שהיא נדרשת. המילה סליחה היא אחת ממילות הקסם (ויש מעטות כאלו) שאין להן כל עלות מצד המבקש ומהצד השני היא שווה יותר מזהב אצל הצד המקבל.
ואם אתם רואים שהמשבר יוצא משליטה אתם יכולים להרים ולהתייעץ עם אחד מהמומחים שלנו ניהול משברים וסכסוכים. תזכרו שהדרך הטובה ביותר לכבות שריפה היא לא להדליק אותה. לעיתים בעצה אחת נכונה אתם יכולים למנוע נזק גדול ולעצור את המשבר לפני שהוא הופך לסכסוך שיוצא משליטה.
התקשרו 24/7 077-5151333 וקבלו עצה טובה